Laatste wedstrijd in de zaal. We tekenden present met 10 spelers: 6 heren en 4 dames. Er stond heel wat op het spel, de tribunes waren namelijk gevuld met oud-recreanten die graag wilden zien hoe hun voormalige ploeggenoten het er tegenwoordig vanaf brachten. Uiteraard een hele eer om voor hen te mogen spelen. Als geen ander weten zij hoe een wedstrijd er bij de recreanten aan toe gaat. Voor ons hét moment om te tonen dat de recreanten-ploeg van Rijko er nog steeds staat!

Heidi, Natasja, Kris en Marc startten als aanval. In de verdediging hadden we Liesbeth, Griet, Tom en Kristof. Dirk en Jeroen hielden zich klaar om halfweg de eerste helft over te nemen. Al snel stonden we 2 punten achter, hoog tijd dus om ons te herpakken. Met een korte kans bracht Griet ons in de wedstrijd: 1-2. Het was duidelijk dat het geen gemakkelijke wedstrijd zou worden, keer op keer slaagde Sikopi erin om door onze verdediging te breken. Gelukkig wisten zowel Kris als Tom met een korte kans te scoren en scoorde ook Liesbeth met een ver – echt heel ver – shot. Hierdoor stond de stand vlak voor de rust op 4-6. In de laatste seconden van de eerste helft kreeg Griet een strafworp toegekend, waarna we met 5-6 de rust in gingen.

In de tweede helft was het even zoeken, maar toen namen we zelf de wedstrijd in handen. Tom brengt de gelijkmaker met een korte kans van achter de korf: 6-6. Vervolgens zorgde Dirk voor een voorsprong met een shot, ook van achter de korf: 7-6. Marc scoorde daarna met een ver shot: 8-6. Jeroen maakte het feest compleet en bracht ons op een mooie voorsprong van 9-6. Sommigen dachten dat de winst al binnen was, maar Sikopi kwam terug in de wedstrijd en slaagde erin om het verschil weg te werken. Vanaf nu was het vechten voor elke kans. De laatste seconden tikten weg wanneer de bal opnieuw in het aanvalsvak kwam en Jeroen nog een verdienstelijke poging deed van aan de middellijn. De korf stond helaas toch nog net iets te dichtbij. Eindstand: 9-9, een resultaat waar we zeker tevreden mee zijn!

We willen onze tegenstanders van Sikopi bedanken voor een leuke en sportieve wedstrijd. Ook willen we onze supporters bedanken voor hun talrijke opkomst en de steun die ze ons hebben gegeven. Tot slot willen we scheidsrechter Johan bedanken voor het fluiten van deze wedstrijd en het in goede banen leiden van het spel.