Rijko 1 – Sikopi 1 : 17-20 Aanval : Tim (3+1stip) – Cedric (2) – Kato (2+1stip) – Axelle (1)
Verdediging : Stijn (-) – Ben (2) – Dorthe (2) – Jesse (1).
Wissels: Nathan(2) – Jarne B (-) – Lennert (-) – Dorien (-) – Luna (-) – Janne S (-) – Lotte (-)

De motivatie om af te zwaaien in schoonheid was zienderogen optimaal aanwezig bij de opwarming. De gedachte vooraf was van dien aard, wat Leuven kon vorige week op Sikopi, dat moeten ook wij aankunnen en dat schept sowieso hogere verwachtingen. Hiermede een groot compliment aan onze fanions om dit vertoon alsnog te brengen in hun laatste zaal wedstrijd van dit seizoen. Al bij al hebben we de Promo League schromelijk onderschat, dat is geen schuldig verzuim, echter we moesten ons te vaak neerleggen bij het dominante spel van onze tegenstrevers, resultaat deze minst leuke klassementsplaats. Vandaag tegen Sikopi zou het anders verlopen, de gedachte van een winnersmentaliteit in het kopje. Ondanks de snelle voorsprong van de Linkeroever ploeg naar 1-4, opener van Axelle, balden we stevig mede en komen terug in de wedstrijd bij 5-5, nadat de stip op Tim wordt omgezet, Dorthe, Ben met éénhandige inlegger en nogmaals Tim de gelijke stand bewerkstelligen. De 6-6 en de 7-7 schrijven we op naam Ben en Kato met vrije worp. De goed gevulde tribune suppo’s konden best genieten van Rijko’s vertoonde spel. We namen even de koord via Jesse op inloop 8-7, twee stippen aan de overzijde leiden Sikopi terug naar een 8-9 voorsprong.  Dorthe en Tim milderen voor de rust tot 10-11.

We hadden in die 1ste helft de zaken goed onder controle, begin 2de helft loopt het iets stroever en slikken we toch enkele vreemde doelpunten., 10-13. Onze toegekende vrije worpen van Jesse leveren niets op, erger het wordt zelfs 10-14, omdat we pas na 10 min 2de helft spel de korf terug weten te vinden, via Tm en Kato op stip sluipen we naderbij 12-14. Sikopi merkt het gevaar door de kloof terug op vier eenheden te brengen. Cedric en Kato op inloop laten niet begaan, 14-16. Sikopi beleeft nu ook een mindere periode waarvan we konden gebruik maken om een gunstig resultaat af te dwingen. De coach koos voor een andere optiek, bracht meerdere wissels in, zodat op het laatste fluitsignaal praktisch de ganse B-ploeg op het terrein stond. Jammer, want er had meer in gezeten, nadat Cedric, wissel Nathan 2x aansloten tot 17-19. De eindstand 17-20 mist het voornemen vooraf. Het zwoegen ten spijt bleven we toch met lege handen achter, maar gevoelsmatig over de ganse partij bekeken was het mijn inziens een zege waard. Duikt Rijko 1 nu met zorgen de break in? Neen, maak tijd voor bezinning, de focus verleggen naar het competitieveld korfbal, op adem komen van die slopende zaal competitie om het volgende luik op het veld met brio af te werken. Nieuw evenwicht vinden op het veld vraagt aanpassing en de nodige tijd, een volgende taak voor T1 en T2 de spelers weer in zichzelf doen te geloven, want we zijn zekers niet volledig uitgeteld bij de tot op heden bezetting van de 2de plaats in het klassement van Hoofdklasse 1.

Eveneens vermeldenswaardig de ‘Top Arbitrage’ van het Nederlandse duo, indrukwekkend!

Rijko reserve – Sikopi reserve : 10-13  Een blitz start van Janne S bracht Rijko zeer vroeg de  2-0 op, doch haar dame pakte na ontnuchtering het meteen terug, 2-2. Een stip op Janne S wordt gemist, maar Lennert 1+1stip zet Rijko op voorsprong, 4-2. We genieten nu een poos mede van het wervelende spel van het collectief, zo gaat het vliegensvlug naar 7-4 via Nathan, Joppe en nogmaals Nathan. De 7-5 komt er na een stip omgezet door Sikopi heer. Deze hoopgevende stand geven we zienderogen weg na enkele stonden in de 2de helft, 7-8. Soms speelt men gedurende een bepaalde periode zonder pit als ploeg. We denken als we het zo blijven controleren komt het wel voor mekaar, maar dan moeten we ook de intentie hebben om doelgericht te knallen. Jarne B scoort de 8-8 gelijk, waarna we terug inzakken naar 8-10. Dorien met de 9-10 en Luna op stip, 10-11 verzachten het opgelopen leed, kunnen niet verhinderen dat Sikopi het laken naar zich toetrekt tot de eindscore van 10-13. Een stip van Nathan wordt in het slotakkoord nog gemist, helaas. Besluit : we kunnen ook hier terugblikken op een knappe partij korfbal, hou dat eens een volledige wedstrijd vol!!

Rijko C – Sikopi C : 5-0 FF

Eugeen