Met het lager geklasseerde Putse op bezoek, was Rijko de grote favoriet in deze wedstrijd.

Het begin begon veelbelovend: veel druk op de tegenstander en vele kansen bijeen spelen, het ideale recept om de favorietenrol om te zetten in puntengewin. Maar het balletje moet wel door de gele korf gaan en dit leek het grote struikelblok van de ganse wedstrijd voor de thuisploeg . Na een resem pogingen scoorde Kaat eindelijk de 1-0 .Ze kon zelfs de scoren verdubbelen maar miste jammer genoeg een stip. De bezoekers kwamen stilaan meer in de wedstrijd, mede door het te trage en ietwat slordige spel van de thuisploeg. Met een verrassende 1-2 achterstand kon coach Rudi duidelijk niet tevreden zijn en hij stuurde zijn ploeg wat bij en met succes: Matthijs scoorde met een knap shot. Het waren echter de bezoekers die verder uitliepen naar 2-4.  Wat was er aan de hand met dit Rijko? Het samenspel, de afwerking, het vertrouwen maar vooral de wil om het beste van zichzelf te geven leek  ver weg. Gelukkig stonden op dat moment Stien en Loris op om alsnog een 4-4 stand te toveren op het scorebord. Dit was geen helft om over naar huis te schrijven. Er dient ook gezegd te worden dat de man met het fluitje ook niet geweldig acteerde met enkele vreemde beslissingen…..

Coach Rudi was terecht niet tevreden en de thuisploeg besefte dat het wel een stuk beter uit de kleedkamer moest komen om de puntjes in Rijkevorsel te houden. Rijko begon dominant en Marthe kreeg een stip maar miste helaas… Het speltempo ging dan wel de hoogte in maar de afwerking liet het vandaag te veel afweten zodat de bezoekers de voorsprong namen op doorloper : 4-5.

Niet getreurd want de mentaliteit was stukken beter dan de eerste helft . Simon op shot en Kaat op vrijworp zorgden voor de nipte voorsprong maar Putse bleef vechten voor wat het waard was en benutte de gegeven stip: 6-6. Met een resem missers na elkaar was daar plots Daan die met 2 knappe korven de voorsprong kon scoren. Even ademruimte dus…. De bezoekers probeerden de bakens nog wel te verzetten maar verder dan de 8-7 kwamen ze niet .

Met de moeizame maar achteraf gezien verdiende overwinning gingen onze helden van het terrein.

Een kleine kritische noot naar de ploeg toe: met talent alleen kom je er niet, er moet worden gewerkt om stappen te blijven maken en te evolueren!!!! Het  constante spel is nog te weinig aanwezig waardoor er te wisselvallig wordt gespeeld. Positief is wel dat deze groep knap in de top 5 staat, niet elke club gegeven.

Volgende week de riem er af om te genieten van een vrij weekend en vervolgens het lastige tweeluik aan te gaan ( Boeckenberg en Sikopi ).

Een hartelijke dank aan de sponsors van deze ploeg :IMMO NOORD en ICN DEVELOPENT die zorgden voor nieuwe hagelwitte truitjes. Altijd leuk om te pronken met nieuwe shirts.

Een vrijwillige reporter