Met het einde in zicht van de zaalcompetitie is elke wedstrijd een finale aan het worden. Zeker met de komst van HMKC , een niet te onderschatten tegenstander.

In de heenwedstrijd werd het een 7 tegen 8 situatie, iets waar Rijko geen pasklaar antwoord op had. Nu met 8 tegen 8, strijden deze teams met .gelijke wapens.

De wedstrijd begon intens aan een zeer hoog tempo waardoor beide teams het beste moesten bovenhalen om de bovenhand te halen. Na enkele minuten aftasten kreeg de sterk spelende Dieter een stip maar hij miste helaas… Was dit de stress of een accident de parcours?? De bezoekers daarentegen konden de score wel openen met een mooi shot maar Nore counterde deze voorsprong vrijwel direct met een shot: 1-1 . Nu al werd duidelijk dat deze 2 ploegen duidelijk aan elkaar gewaagd waren en dat de wil om te winnen wel eens de doorslag zou kunnen geven. Verdedigend gaven beide teams de aanvallers totaal geen ruimte, echt mooi om te zien. Jarco vond uiteindelijk een gaatje en scoorde de 2-1 en  3-1 op identieke wijze na telkens een knappe aanval van het ganse vak.  De bezoekers beten echter knap van zich af , speelden met momenten zeer dynamisch korfbal maar scoren lukte hen niet mede dankzij de fantastische verdediging van Rijko!!! Nore lukte zelfs de ietwat overdreven 4-1 voorsprong bij rust na alweer een knap shot van haar.

Deze helft was GEWELDIG om aan te zien: niet enkel Rijko maar ook de bezoekers lieten het beste korfbal zien:  echt een promotie voor deze sport.

Bleef dit tempo mogelijk of verslapten de acteurs van deze wedstrijd?  Het tempo bleef zeer hoog , de bezoekers scoorden haast direct na de rust maar Chiel counterde alweer deze korf. Lies deed er nog een schepje bovenop met een mooie doorloper en Jasper scoorde ook nog na een slimme actie van hem onder de korf: 7-2 . Wedstrijd gespeeld?? Dat was echter buiten de bezoekers gerekend. HMKC bleef spelen voor wat het waard was en scoorde dik verdiend de 7-3 en de 7-4 na een ver shot. Zoals wel meer deze wedstrijd werd deze mooi gecounterd door de thuisploeg na een geweldige aanval op tempo afgerond door Dean: 8-4 . Het tempo bleef hoog, het spel bleef verzorgd waardoor dit een boeiend kijkstuk bleef tot het einde. Met de 8-5 op het bord kwam het verhaal van de dag alweer boven: Bo counterde deze score direct met een shot.  De bezoekers kwamen alweer knap terug naar een 9-7 stand waardoor het nog even spannend werd. Rijko, steeds groeiend wedstrijd per wedstrijd controleerde de wedstrijd echter tot het einde waardoor er een zeer lastige klip omzeild werd

Met de 9-7 winst op het bord blijven we prachtig op de eerste plaats pronken.

Volgens mijn bescheiden mening zagen we hier 2 ploegen die het beste uit zichzelf hebben gehaald met een prachtwedstrijd tot gevolg. Een dikke pluim , niet enkel voor Rijko , maar zeker ook voor de bezoekers uit Hoboken .

Volgende week een weekje verdiende rust om vervolgens het lastige tweeluik in het Gentse af te werken.

Een vrijwillige reporter