Vroeg uit de veren want we gaan korfballen!!! Met deze gezonde en positieve ingesteldheid vertrokken we richting Kontich. Lekker in de zaal, geen rekening moeten houden met die vreselijke storm, ideaal dus.

De wedstrijd startte gelijkopgaand met een gretige thuisploeg in het begin. Rijko, steeds beter en beter spelend in de competitie was echter niet onder de indruk en begon even gretig als de thuisploeg. Met sterk verdedigend werk van de ganse ploeg werd het snel duidelijk dat de meeste wil om te winnen wel eens de doorslag kon geven vandaag. Aanvallend werd er knap en snel gespeeld . De thuisploeg scoorde echter de eerste korf van de wedstrijd maar Rijko gaf snel weerwerk door een knap shot door Fien Verhoeven en kort daarna een omgezette stip door diezelfde Fien. Voorwaarts speelde echter ook knap mee maar verdedigend stond Rijko als een huis.

Naarmate de eerste helft vorderde, kwam er stilaan een licht overwicht van onze meiden en Hanne ( sterke wedstrijd!!) scoorde zelfs de 1-3. De thuisploeg probeerde de bakens te verzetten , zonder succes evenwel. Met een fantastische 1-3 ruststand kwam dan ook het verdiende applaus dik en dik verdiend. Kon Rijko op dit elan verder doen of kwam Voorwaarts terug in de wedstrijd?

De thuisploeg startte zoals verwacht zeer fel en Rijko moest eventjes terugplooien. Gezien de fantastische ontwikkeling dit jaar vingen onze heldinnen de stormloop moeiteloos op. In verdedigend opzicht werd er meermaals goed overgenomen, de ruimte werd tot een minimum herleid en de wil om de rebounds te nemen was groter dan de thuisploeg. Maar ook aanvallend kwam  Rijko steeds beter uit de verf. De shotjes en doorlopers worden steeds knapper uitgevoerd en het samenspel in aanvallend gebied lopen beter en beter.  Imke scoorde met een knap shot de bevrijdende 1-4 voorsprong , althans , dat hoopte men toch….. De thuisploeg gaf echter niet op en bleef werken voor elke bal wat resulteerde in de 2-4 . Komaan Rijko, doorzetten….en dat deden ze met verve: Ines benutte een stip waardoor we afsloten met een geweldige 2-5 zege. Deze zege , tegen het hoger gerangschikte Voorwaarts bevestigt nogmaals dat deze meiden een enorme progressie blijven maken.

Een dikke pluim voor gans de ploeg maar een speciale vermelding voor coach Vanessa: haar positieve aanpak loont duidelijk waardoor de meiden het beste uit zichzelf blijven halen.

Keep on the good work ladies!!!

Volgende week zondag afspraak om 10 uur volgende wedstrijd tegen Floriant.

Supporters op post!!!!

Een vrijwillige reporter