ASKC A - RIJKO A : 14-19

Aanval : Stijn (1) - Nathan (2) - Kato (5) - Janne S (1)
Verdeging : Cedric (1) - Lennert (1) - Jesse (2+1 stip) - Dorien (1)
Wissels : Nick (1) - Jarne B (1) - Axelle (1) - Tim B (1)
Een verdiende zege maar niet met een goud lintje omrand. We mochten vandaag eigenlijk eens complexloos de wedstrijd aanvatten. De tweede plaats in het klassement kon ons niet meer ontsnappen. Want de laatste drie partijen hebben we weliswaar met grote druk op onze schouders gespeeld om die tweede stek in de ranking veilig te stellen. Vandaag gaf het de mogelijkheid aan de coachen om te experimenteren met een andere type opstelling met het oog hoe we het gaan aanpakken volgende week zondag in de barragewedstrijd tegen Vobako. Het zal in Lichtaart ons weer een unieke kans geven om de tweede maal in één seizoen de promotie naar de Promo klasse af te dwingen. In die barragefinale moeten we in onszelf blijven geloven om een nieuwe stunt voor Rijko te realiseren. Met gekruiste vingers zal ik aan jullie denken op een prima afloop. Vraag blijft : worden de rollen nog een keer omgedraaid? Nu nog vandaag de laatste geprogrammeerde wedstrijd van de reguliere veldcompetitie afwerken. ASKC kon mits winst alsnog in extrmis een barragewedstrijd afdwingen. De Schotenaars ietwat opgefokt starten snedig en snel om die kans te grijpen. Na de 1-0, missen we een stip doch Kato plaats direct de 1-1 op het bord. We moeten even achtervolgen en het hels begin van ASKC ondergaan, 2-1, waarna Cedric effent 2-2. Janne S en Kato kunnen het gevaar indijken en prikken de 2-4 binnen. Het tempo van ASKC ligt hoger echter hun overhaaste passing lijkt eerder op knoeiwerk. Zo richt Rijko de rug en stevenen door naar 4-7, via 2x Jesse en Kato. Maar Rijko heeft geen overschot gedurende die 1ste helft, ook omdat onze snedigheid stilvalt voor een tijdelijke periode. Zij komen op een zucht van het gelijk, 6-7, Nathan en Lennert beslissen er anders over en geven ons op slag van rust nieuwe zuurstof, 6-9. Onmiddellijk na de onderbreking zorgen Dorien, Nathan en Stijn voor een 6-12 tussenstand. Nu kunnen we ons optrekken aan een pak goede acties met een matig, sta me toe te zeggen slechte afwerking. Door die forse progressie vanwege Rijko lijkt de veer bij ASKC gebroken, het vat is af, het einde nabij. Nu we een stressloos vervolg bespelen is het ongehoord twee toegekende stippen te missen. Het wordt even 8-12, Rijko herwint zijn meerwaarde en zet ASKC hiermede KO, Kato, Nick en stip op Jesse, 8-15. Navolgend op 10-15 geven Kato op inloop, Jarne B en Axelle nogmaals de goede richting aan, 11-18. Ons sloopwerk heeft gerendeerd, maar waarom we dan drie korven op rij moeten slikken is me weerom een raadsel. Zulke dipperiodes moeten hoegenaamd worden vermeden volgende week op Vobako, ingevallen Tim mag de eindstand bepalen, 14-19.

Rijko fanions mogen trots terugblikken op een prachtig seizoen met de zaalpromotie en misschien de veldpromotie er
bovenop. Het lukt niet altijd met laat me zeggen "champagnekorfbal" te spelen maar de verdienste van het collectief is voor
Rijko een meerwaarde gebleken. De architecten die de groep de ware korfbalknepen leerden mogen ook best vernoemd
worden, Glenn en Yves, steek ook die pluim op jullie hoed, proficiat met het behaalde resultaat. Wie had dat gedacht bij
aanvang begin september 2021??