Beste leden, trainers, ouders, supporters,....

De overheid neemt nieuwe maatregelen om kwetsbare groepen te beschermen en om de verspreiding van het coronavirus in te perken en te vertragen. Ook op de sportsector heeft dit een grote impact.

UPDATE : Geen publieksevenementen tem 3 APRIL

De minister riep deze namiddag Sport Vlaanderen, de VSF en enkele sportfederaties in spoedoverleg samen over maatregelen voor sport door het coronavirus. Gebaseerd op verregaande medische consensus, werd beslist om het advies te formuleren om alle sportorganisaties en wedstrijden, indoor en outdoor, af te gelasten TOT EN MET 3 APRIL.

Als club hebben we het besluit genomen om dit advies te volgen en laten we bij deze weten dat alle trainingen, wedstrijden en sociale activiteiten die door de club georganiseerd worden tot en met 3 april zullen geschrapt worden.

Graag nog even dit: Ik weet dat er opmerkingen gaan komen in de trend van, ik word niet ziek, wij zijn in de fleur van ons leven en uitstekende conditie, waarom mogen wij niet trainen en wedstrijden spelen.
Antwoord is dat heel veel personen besmet met het Corona virus hier inderdaad weinig last van ondervinden. Maar als besmette persoon ben je wel een doorgeefluik naar andere die misschien niet de optimale weerstand hebben om het virus te bestrijden met soms dodelijke gevolgen. Dus gaat even niet om “IK” maar om onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om samen door deze uitzonderlijke periode te raken.

Indien er nieuwe ontwikkelingen zich afspelen zullen we jullie zo snel als mogelijk inlichten.

We danken iedereen voor het begrip en duimen van harte dat we hier zo snel mogelijk door zijn.

Sportieve korfbalgroeten
#togetherforrijkokorfbal