Met een zevental deed Floriant de verre verplaatsing naar Rijkevorsel. Dit getuigt van een voorbeeldige ingesteldheid van club en spelers!!!!!

Rijko startte vol vertrouwen aan de wedstrijd en terecht:  met een reeks knappe wedstrijden achter elkaar gepaard met mooie resultaten straalde onze meidenploeg dit terecht uit.  De kansen kwamen in een sneltempo achter elkaar maar als bij wonder werd er niet gescoord. Veel oe’s en aa’s op de tribune maar helaas geen scores…

Niet getreurd, er is nog tijd genoeg om te scoren… Na een resem kansen kwam eindelijk de verlossing : Nika zorgde hiervoor met een shot. Leek de trein eindelijk vertrokken? Kansen bleven maar komen en Fien Vervoort verdubbelde de score met een shot. En de bezoekers, deden die dan helemaan niet mee? O jawel, maar de thuisploeg was gewoonweg een klasse of 2 sterker. Toch scoorde Floriant mooi de aansluitingstreffer: 2-1 , weliswaar met een geurtje van verdedigd aan… Fien scoorde direct haar tweede op doorloper de 3-1 , dik en dik verdiend. Even later opschudding toen Katrijn hard tegen de grond ging. Maar Katrijn is een sterke tante en speelde moedig verder, knap.

Eventjes rusten en er weer vol tegenaan gaan dachten onze heldinnen. Ines kwam sterk uit de kleedkamer  en scoorde vrijwel onmiddellijk de 4-1 na een shot. Liv ( eventjes spelend met de bezoekers ) scoorde tegen haar vriendinnen maar deze score werd met applaus van de thuisploeg onthaald. Imke en 2x Ines verhoogden de score tot een knappe 7-2 tussenstand. Met de laatste 10 minuten in het vooruitzicht bleef Rijko plezier en mooi korfbal op de vloer leggen: een genot om te aanschouwen!! Hanne, Katrijn en Noena zorgden voor de heerlijke 10-2 overwinning.

Vervangende coaches Suzan en Floor kon niet anders dan tevreden zijn met deze prachtige teamprestatie. Zelfs de geblesseerde Bo deelde mee in de vreugde wat maakt dat deze groep bijzonder goed aan elkaar hangt.

Mooi,mooi,mooi en een dikke proficiat voor het ganse team. Nu een weekendje geen korfbal, tijd om andere dingen te doen. Wedden dat ze staan te popelen om de laatste 2 wedstrijden aan te vatten??

Tot de volgende..

Een vrijwilige reporter