RICHTLIJNEN KUNSTGRAS

Rijko KC beschikt vanaf het seizoen 2019 – 2020 over 3 kunstgraskorfbalterreinen

Als korfbalvereniging zijn wij hier heel blij mee. Wij willen dat dit kunstgrasveld nog vele jaren meegaat en daarom hierbij een oproep voor alle gebruikers en/of toeschouwers om zich aan de onderstaande regels te houden.

Als trainer, leider, speler en ook ouder hebben wij allen de verantwoordelijkheid om toe te zien op naleving van de kunstgrasregels.

Laten we proberen met zijn allen zuinig te zijn op ons kunstgrasveld, zodat we er zo lang mogelijk plezier van kunnen hebben.

Kunstgrasregels:

• Toegang alleen voor spelers, leiders, trainers en scheidsrechters. (in wedstrijdverband of tijdens de training) mits op het toegestane schoeisel.
  • Gebruikers van het kunstgrasveld mogen alleen met schone voetbalschoenen het kunstgras op. Zorg dus voor schone voetbalschoenen vóór je het veld op gaat, gebruik de schoonlooproosters.
  • Draag kunstgrasschoenen of schoenen met vaste noppen. Schoenen met stalen noppen en/of afschroefbare noppen of schoenen met een plat profiel (om te sporten) zijn niet toegestaan!
  • Enkel water als drank is toegestaan op de kunstgrasvelden, etenswaren zijn totaal uit den boze!
  • Toeschouwers moeten achter de omheining blijven.
  • Het is verboden om binnen de hekken te roken.
  • Verboden voor honden of andere dieren.
  • Geen glaswerk op of rond de velden gebruiken,
  • Geen kauwgom op het veld gooien/spugen,
  • Houdt de terrein/verharding rondom het veld vrij van afval en gebruik de vuilnisbakken rond het veld om al het afval in te doen.
  • Plaats geen zware of puntige voorwerpen op de kunstgrasmat, voor de oude reservebanken zullen houten onderzetters voorzien worden, gebruik deze indien van toepassing!
  • Geen platen verrollen over het kunstgras. We tillen steeds de voetplaten op. Bij het opruimen tillen we de palen uit de voetplaten en leggen deze horizontaal neer zonder eerst deze op hun punt te laten rusten.
  • Steeds  toegangsketting sluiten na gebruik.

Gebruik bij winterse omstandigheden:

• Kale vorst: bespelen met lichte vorst is geen bezwaar.
  • Sneeuw: betreden als de velden zijn besneeuwd is verboden. Verwijderen van de sneeuw is niet gewenst.
  • IJzel: bespeling is in deze omstandigheden verboden. Vezels kunnen bij betreding afbreken.
  • Dooi: bespelen gedurende de dooiperiode is verboden, zolang de vorst niet uit de bodem is verdwenen