C: 11-8

B: 12-9

A: 15-12

In de overtuiging dat er vandaag punten te pakken vallen, beginnen we gemotiveerd aan de wedstrijd. Sander zet al onmiddellijk een strafworp van een fout op Loes om in de eerste goal. Kort daarna volgt Spartacus met de 1-1 na een shot van ver. We scoren om en om en het gaat gelijk op tot 3-3. Na een korte kans van Stijn en de 3-4 op het score bord kunnen we gebruik maken van gretigheid van de spartanen. We gaan hier rustig en verstandig mee om en kunnen zo twee penalty’s uitlokken die mooi worden afgewerkt door Sander en Stijn. Het speelgedrag van de tegenpartij keert zich tegen hen, maar is echter maar van korte duur want we laten Spartacus heel snel terugkomen tot 5-6. Jesse, die heel gevaarlijk is onder de korf vandaag, weet dan ook zo haar eerste korte kans binnen te prikken. In de periode die volgt hebben we mooie en veel kansen, maar werken ze niet af. Een slechte afwerking zal vanaf dit moment dan ook een rode draad doorheen de wedstrijd worden. Met momenten spelen we veel te statisch en maken we niet altijd de juiste keuzes, waardoor we met de rust achter komen tot 9-7. Loes gooit op het fluitsignaal nog een shot van ver binnen, maar dit wordt niet goedgekeurd door de scheids.

Ook de tweede helft van de wedstrijd werken we ondermaats af en lopen hierdoor vanaf het begin weer achter de feiten aan. Het is soms moeilijk voor Rijko om positief te blijven en op te boksen tegen de harde vechtlust van de tegenpartij. Enkel met een strafworp op Nona, omgezet door Sander en een shotje van Dorthe kunnen we de schade niet echt beperken en loopt de score al snel uit tot een 15-9. De trainers nemen een time-out… We hebben nog 20 minuten speeltijd, de wedstrijd kan nog alle kanten uit. Om het spel dan vanaf dit moment naar onze hand te zetten, zouden er meer dan nog 3 goalen nodig zijn. Jammer genoeg blijft het enkel bij een shot van Nona, een omdraaibal van Sander en eentje van Jesse. De verdediging voert zijn taken uit, maar helaas kan je een wedstrijd niet winnen zonder te scoren. We sluiten de wedstrijd af met een eindstand van 15-12 en een enorm slecht gevoel.

Kortom een totale off-day om snel te vergeten. Alle kopkes dus richting de volgende wedstrijd: waar we er wél zullen staan en er samen kei hard voor zullen werken. Vandaag was het misschien niet aan ons, maar volgende week hebben we ook nog wat appeltjes te plukken! Komaan Rijko!