Deze hindernis op de weg naar de titel had H&M met bravoure willen nemen. Maar Rijko toonde vandaag weer dat we altijd kunnen verrassen. Onze fanions lijken de wind in de zeilen te hebben, na het vel van de tweede vorige week nu ook de scalp van de leider! Waren we nog aarzelend aan het seizoen begonnen, dan pakte het in zijn laatste zes wedstrijden 10 op 12. Voor ons kwam de wedstrijd op het goede moment omdat we de smaak hebben te pakken en gewoon willen doorgaan op ons elan. Doch Rijko kende een zwakke start en we maakten het onszelf moeilijk door geen gevatte oplossing te vinden tegen het felle spel dat H&M van meet af aan ontwikkelde. Enkel door foutenlast, 5 stippen tegen in 1ste helft, kon Rijko hun aanvalsdrift beperken. Algauw keken we tegen een 1-4 achterstand aan, een stip op Nick Michielsen die Ruud Willemse omzet, meer kon men er niet tegenover plaatsen. We leken op een catastrofe af te gaan maar beetje bij beetje herstelde Rijko zich van deze furieuze blits start. Dorthe Neefs, Ruud Willemse met stip, Ben Van Looveren en Loes Rönne brengen ons terug in de wedstrijd, 5-7. We herpakten ons puik door het evenwicht 8-8 op het scorebord te plaatsen. Ben Van Looveren, Ruud Willemse op stip en Jesse Peeters loodsten Rijko naar dit gelijk. Vooraleer de rust te bereiken moeten we nog 2 korven toestaan, waarop Nick Michielsen van antwoord dient, 9-10.

Na de pauze zien we een verkrampt en zenuwachtig H&M aan het werk. Rijko stelde orde op zaken, we waren de enige ploeg die voluit het initiatief nam. Ruth Bevers, Dorthe Neefs en Nick Michielsen brachten ons een 1ste keer op voorsprong, 13-12. Slechts 4 seconden konden we er van proeven, waarop de Hobokenaars terug gelijk korfden. Ook de tribune voelde dat we de meermaals de bovenhand haalden en sleurde met gezang iedereen mee in zijn en hun enthousiasme. Ruud Willemse met 3 treffers (mag zich vandaag wel de matchwinnaar noemen) en Jenthe Herthogs legden de 17-14 eindstand vast. Daardoor hijst de ploeg zichzelf voorlopig naar een mogelijke 4de plaats in het klassement. We staan eindelijk terug tussen de mensen, een plaats die niet meteen denkbeeldig werd geacht door de mindere resultaten voor de jaarwisseling. Eind goed al goed, na deze match hebben er eentje meer gedronken!

Rijko res - Hoboken 2000/Mercurius res :  17-15  Nummer 2 in de ranking moest het opnemen tegen opponent nummer 3. Door zeer agressief en potig te spelen had H&M een plannetje uitgekiend om Rijko over hun knie te leggen. Het was een partij waar nervositeit troef was. De iets te brave Kempenaars lieten het aanvankelijk over zich heen rollen, doch naarmate de gelijk opgaande wedstrijd vorderde kon Rijko in het slot van de 2de helft, met 3 treffers op rij afstand nemen en het laken naar zich toe trekken.
Ruth Bevers opende, vervolgens was H&M aan zet 1-2. Gelijk met korte kans van Cedric Eelen, een stip Van Sander Marijnissen en een vrijeworp van Stef Neefs 4-4. Na de 8-8 gelijk door Stef Neefs stip, Anthe Heylen, Ruth Bevers en Marie Van den Langenbergh moesten we even terug de koord lossen alvorens we via Nona Luyckx en Marie Van den Langenbergh de rust met 10-9 konden ingaan. Nona Luyckx, Stef Neefs stip, Sander Marijnissen en Anthe Heylen breken de ban in deze tumultvolle wedstrijd door de 14-12 aan te tekenen. De hete adem van H&M blijft aanhouden waarop ze tegenprikken naar terug gelijk 14-14. Een moe gestreden, vooral door overdreven mondige kritiek allerhande tegenover de scheids en zichzelf de das omdoende moest het na Rijko’s eindsalvo berusten in de 17-15 nederlaag.

Rijko C – Hoboken 2000/Mercurius : 13-11

Eugeen