Beste leden, ouders, supporters,

Met trots en enthousiasme kunnen we jullie melden dat Vanessa Martens heeft aangegeven graag jeugdcoördinator te willen worden van onze club. De sportieve cel, bestuur en jeugdcomité staan volledig achter Vanessa om deze taak op zich te nemen.

Voor velen is Vanessa geen onbekende, iemand met een Rijkohart. Met Vanessa hebben wie iemand gevonden die Rijko in al de sportieve geledingen goed kan vertegenwoordigen en jeugdkorfbal een warm hart toedraagt.

We zijn ervan overtuigd dat dit weer een belangrijke stap is in de verdere ontwikkeling van de club.

Vanessa kijkt al volop uit naar haar nieuwe rol binnen de club en wil zich graag even voorstellen en meegeven wat haar drijfveren zijn om dit engagement op zich te nemen.

Hoi

Ik ben Vanessa Martens, getrouwd met Joris Bruyns en samen hebben we 4 kinderen Jarne, Tiemen, Chiene en Ninte. Korfbal vormt als sinds mijn 15 de levensjaar een belangrijk deel van mijn en ons leven. Ook al wonen we in Westmalle, Rijko is als een tweede thuis voor ons gezin.
Ik werk als kinesitherapeute in het buitengewoon onderwijs. Werken met kinderen geeft me al heel lang voldoening en maakt me blij. Ik probeer altijd uit te gaan van wat er wél kan en lukt.
Ik heb zelf heel wat jaren gekorfbald, tot mijn lichaam niet meer zo goed mee wilde werken. Ondertussen geef ik al lange tijd training op Rijko. Ik vind het ongelooflijk fijn en verrijkend om kinderen te leren korfballen en ze te zien genieten tijdens deze mooie sport.
Volgend jaar neem ik echter een andere taak op mij binnen de club als jeugdcoördinator. Rijko wil graag verder evolueren en een sterkere club worden. In mijn nieuwe functie als jeugdcoördinator hoop ik een verbindende factor te zijn tussen trainers onderling en het bestuur. Ik zal de trainers begeleiden en ondersteunen op sporttechnisch en organisatorisch vlak. Ik ken het reilen en zeilen van de club al jaren. De bedoeling is dat ik het overzicht behoud op alle zaken die te maken hebben met jeugdbeleid, jeugdspelers, jeugdtrainers en jeugdteams. Ik ben ook het aanspreekpunt van Rijko inzake jeugdbeleid in de communicatie en interactie met de Belgische korfbalbond en de Kempense korfbalsamenwerking.

Ik heb alvast veel zin in deze mooie uitdaging om samen met jullie, de jeugd te zien groeien in al hun facetten binnen onze club.

Ik wil graag bereikbaar zijn voor jeugdtrainers, jeugdspelers en hun ouders. Jullie zullen me regelmatig zien op Rijko, spreek me gerust aan.

Sportieve groeten
Vanessa

We zijn ervan overtuigd dat Vanessa de taak van jeugdcoördinator met dezelfde passie en enthousiasme zal uitoefenen zoals ze meer dan 15 jaar de jeugd van Rijko getraind heeft.

De jeugd is de toekomst en met Vanessa erbij zetten we weer een belangrijke stap voorwaarts!

Sportieve Cel, bestuur en jeugdcomité Rijko
#togetherforrijkokorfbal