Goed uitgerust en met net genoeg dames en heren kwamen we met veel korfbalgoesting aan in Herselt. Liesbeth, Heidi, Ingrid, Nathasja, Kristof, Marc, Tom en Stefan zullen de blauw-witte kleuren van de Rijko U87A verdedigen, Kris coacht vanop de bank. Geen reservespelers, dus met z’n allen netjes opwarmen. Kwestie van geen blessures op te lopen.

Eerst wedstrijd: Catba - Rijko

Rijko begint met veel enthousiasme aan de wedstrijd, maar daar komt na 2 minuten abrupt een einde aan als Tom een “elastiekje” voelt springen in zijn kuit. Tornooi gedaan voor hem en wij op zoek naar een invaller. Gelukkig wilde Nick van KC blijf jong Invallen waardoor we toch verder konden. De bal wordt goed rondgespeeld en ook verdedigend laten we ons niet kennen! De kansen gaan gelijk op, maar toch is het Catba die als eerste weet te scoren met een shot. Al snel kunnen we de gelijkmaker prikken via een shot van Stefan. Heidi zorgt voor een voorsprong met een shot van ver. Catba weet uiteindelijk gelijk te komen met een doorloper. 2-2 is ook de eindstand.Volgens het officiële blad was het 3-3, maar daar hebben wij dan toch ergens 2 korven gemist… haha

Aansluitend volgde te 2-palen competitie.

In een hoekje van de zaal, met een breedte van amper 2 m was het voor beide teams wennen aan de beperkte ruimte en ging er eigenlijk niks in de korf.
Nadat Catba de score opende kon Rijko niet achterblijven natuurlijk. Eindscore 4-3.

2e wedstrijd: Mixx – Rijko

Eigenlijk moesten we tegen Aalst spelen, maar die waren, denken we, al bezig met carnaval en waren dus niet aanwezig. Er was een Mixx-team gevormd waarin spelers zaten van verschillende andere teams. Best wel een allegaartje aan “ervaren” spelers. We lieten ons echter niet uit het lood slaan en gingen vol goeie moed aan ’t korfballen. Kristof kon spijtig genoeg alleen voor de middag meespelen dus voor deze wedstrijd moesten we 2 vervangers zoeken. Deze heren vonden wij bij Appels! Bedankt Niels en Jeroen! Het werd een leuke, intensieve wedstrijd.

Met een ver shot kwam Mixx op voorsprong, Niels maakte er op dezelfde manier 1-1 van. Verdedigend deed Rijko wat nodig was en Mixx kwam niet tot korte kansen of doorlopers. Echter was de shotkracht zo groot dat we  3-1 achter kwamen. Aanvallend bleef Rijko proberen, maar de bal wilde de korf niet in! Tot Heidi, ook van ver, het gat van de korf wel vond. 3-2. Het verschil was maar 1 korf, blijven volhouden dus! Het is een intensieve wedstrijd. Helaas bleek het Mixx-team toch te sterk en moesten we nog 2 verre shots slikken. 5-2 was tevens de eindstand.

3’ strafworpen kregen we 18 ballen in de korf en werden we 3e in onze poule.

3e en laatste wedstrijd: Kapellen/Limes – Rijko

Ook voor deze wedstrijd wilden Niels en Jeroen komen meespelen. Kapellen/Limes opende met een shot en weer keken we tegen een achterstand aan. Maar zoals we onze U87A kennen, laten ze hun hoofd niet zakken en blijven ze vechten voor elke bal. Jeroen scoort met een shot en ook Marc en Stefan vinden de korf met een mooi shot. 1-3. Daarna duurt het weer even voor de bal de korf in wil. De kansen stapelen zich op, maar de bal wil er niet meer in. Uiteindelijk geeft Kapellen/Limes terug het voorbeeld en wordt 2-3. Niels maakt er 2-4 van. Dan kan Kapellen/Limes 2 kansen verzilveren en wordt het 4-4. Nog slechts heel even te spelen. Zitten we opnieuw met een gelijkspel? Niels neemt het shot, de bal vertrekt richting de korf, het fluitsignaal gaat en dan valt de bal toch nog in de korf! 4-5! Wat een mooi einde van een fijne wedstrijd.

3 wedstrijden gespeeld, 1x gewonnen, 1x gelijk gespeeld en 1x verloren. We hebben weer genoten van een dagje korfbal. Het nadeel van de dag was het lange wachten tussen de wedstrijden. Zelfs tot 2 uur lang, waardoor we meer in de kantine hebben gezeten dan dat we effectief gespeeld hebben! We vinden dat uiteraard wel gezellig, maar gaan toch echt wel om te korfballen! We hopen dus de volgende keer op meer speelminuten.

Allen op post komende zaterdag thuis tegen Appels.