Week na week lezen we hier mooie verslagen over onze A & B ploeg maar ook onze C ploeg verdient wel eens een verslag. Als we zien hoe ze na hun eerste match op het veld van Catba, bouwend op vorig seizoen, week na week gegroeid zijn van 8 spelers die samen gaan korfballen naar een echte ploeg van 8 spelers, en dit op dik 2 maanden tijd, kan je enkel vaststellen dat er hard en goed gewerkt is om deze sprong voorwaarts te maken. Wetende dat ze steeds aanvulling krijgen van spelers uit andere ploegen maakt de taak van hun trainer niet gemakkelijk door de week en tijdens de wedstrijd. Gelukkig laten deze spelers hier zien dat ze wel degelijk kunnen korfballen. Zo werden er op het veld 8 wedstrijden afgewerkt. Er werden er hiervan 5 verloren, 1 gelijk gespeeld en konden er 2 met winst afgesloten worden. Hierdoor trokken ze vooral met het goede gevoel de zaal in om de progressie week na week verder te zetten. De eerste zaalwedstrijd vorige week op Edegem beloofde niet makkelijk te worden daar Edegem tot de betere uit de reeks behoren, dus was het vooral zaak om niet weggespeeld te worden. Ondanks de 12-8 nederlaag was de vrees ongegrond. We speelden goed mee, er moest samen harder gewerkt worden om tot kansen te komen dan onze tegenstander. Uit de 68 gecreëerde kansen werd er iets te weinig gescoord. Hier dient nog aan gewerkt te worden. Hierop werd dan ook kort op de bal gespeeld: maandag was het dan al zover “shot training” Afgelopen zaterdag was het wederom een wedstrijd op verplaatsing en was Scaldis de plaats van afspraak. Er was een snelle start van de wedstrijd waarbij de eerste kansen van de match meteen werden gescoord door Rijko met een afstandsschot en uit een vrijworp. Meteen de bevestiging dat de extra training van maandag zijn vruchten afwierp. In een spannende gelijk opgaande wedstrijd met 85 kansen aan Rijko kant werd de overwinning binnengehaald.
Kom het zelf eens zien in de zaal hoe deze ploeg aangevuurd door hun coach die ervoor zorgt dat de spelers van de eerste tot de laatste seconde gefocust blijven om het beste van zichzelf te geven om de Rijko kleuren te verdedigen.

Een supporter in de tribune.