Rijko U87:

Tom, Jeroen, Kris, Nathasja, Heidi

Jarne, Jaime, Robbe, Laura, Elien, Lien

Op zaterdag 7 mei trokken we richting Temse voor een recreantentornooi.  Omdat er wel wat van onze recreanten afwezig waren omwille van feestjes of reisjes werd er wat jong geweld opgetrommeld om onze ploeg te vervolledigen.  Bij deze een dikke merci aan Laura, Elien, Jarne, Lien en Robbe.  En natuurlijk ook Jaime die als supporter al vlug een truitje en blauw shortje aankreeg en het veld werd opgestuurd.

Er stond ons een goed gevuld programma te wachten met 4 wedstrijden, een strafworp- en 2-palencompetitie.

Gelukkig was het zonnetje van de partij en kwam er van de voorspelde regen geen druppel naar beneden in Temse.

We startten met de strafworpen.  Onze ploeg kon er 20 binnengooien, maar dit was uiteindelijk te weinig om door te gaan naar de volgende ronde.

Daarna stond de eerste wedstrijd van de dag op de planning tegen Catba.  Jarne legde een strafworp binnen en even later maakte hij er met een shot 2-0 van.  Na de rust kon Catba via een doorloper scoren.  Lien en Elien zetten elk met een shot de 4-1 op het scorebord.  En dan was het eindelijk zover waar we allemaal al lang naar uitkeken: Nathasja kwam voor het eerst na een zware blessure terug op het wedstrijdveld.  Goe bezig!

Catba legde uiteindelijk de eindstand vast op 4-2.  Een goed begin voor onze U87 op dit tornooi.

Het volgende onderdeel was de 2-palencompetitie.  Tegen de Mix verloren we nipt met 4-3.

Na de middagpauze stond een wedstrijd tegen de Mix op het programma.  Deze ploeg die bestond uit een mix van spelers uit verschillende ploegen bleek voor ons wat te sterk.  Toch scoorde Laura via een ver shot en ook Kris gooide een shot mooi binnen.  De eindstand was 2-5.

Onze 3de match van de dag was er een tegen Boomse.  We kwamen al snel 0-4 achter.  Dan kon Laura milderen met een korte kans.  Jarne kreeg een vrijworp die hij mooi in de korf liet belanden.  Boomse vond de korf ook nog enkele keren.  In de slotseconde van de wedstrijd kreeg Nathasja nog een strafworp, jammer nipt naast.  Eindscore 2-7.

Als afsluiter van de dag speelden we tegen Hoevenen.  We namen een goeie start met shots van Lien, Laura en Heidi, 3-0.  Hoevenen legde er ook eentje in de korf.  Daarna een doorloper van Laura.  Robbe en Jarne vonden de korf via mooie shots.  Hoevenen kon nog tot 6-3 milderen.

Zo kunnen we tevreden terugkijken met 2 gewonnen en 2 verloren matchen.

Na een aangename korfbaldag keerden we moe maar voldaan terug richting Veussel en omstreken.

Heidi