Beste korfballers,

We hadden met zijn allen gehoopt dat we een iets andere start van het nieuwe seizoen konden nemen,
maar corona is jammer genoeg nog niet de wereld uit en dienen we ons te schikken naar de richtlijnen
die overheden ons instrueren. We moeten er met zijn allen het beste van maken, maar het allerbelangrijkste
is de gezondheid van éénieder.

RICHTLIJNEN VANUIT DE GEMEENTE RIJKEVORSEL

Volgende maatregelen werden besproken binnen het lokaal bestuur Rijkevorsel. Deze interpretatie staat boven de protocollen van de federaties en sportbonden.

SPORTEN algemeen

• Sporten is niet toegestaan tussen 23u00 en 06u00.
  • Hou ALTIJD rekening met de 1.5 meter-regel tussen elke persoon vanaf 12 jaar.
  • Sporters met ziektesymptomen komen niet sporten.
  • Momenteel is een mondneusmasker verplicht op ALLE openbare domeinen en op plaatsen waar de 1.5 meter-regel niet kan worden gewaarborgd voor iedereen vanaf 12 jaar. Tenzij om te eten, drinken of roken. Wanneer u intensief sport op rustig gelegen domeinen waar geen mensen zijn is een mondneusmasker niet verplicht. Je moet het mondneusmasker ten alle tijden bij hebben.
  • Alle evenementen zijn afgelast in Rijkevorsel tot 31 augustus 2020, ook sportevenementen.
  • Jeugd- en sportkampen mogen doorgaan rekening houdend met de specifieke protocollen. Ouders zijn verplicht hun kinderen af te zetten met een mondneusmaskerdracht.
  • Registratieplicht van contactgegevens van alle deelnemers tijdens het sporten. De verantwoordelijkheid van de registraties ligt bij de sportverenigingen.
  • Individuele contactsport is verboden.
  • Ploegsporten verboden voor +18 jarige.
  • Kleinschalige competities en wedstrijden mogen doorgaan ZONDER publiek t.e.m. 31 augustus 2020.
  • Probeer zoveel mogelijk te sporten in openlucht alleen.
  • Tornooien mogen niet georganiseerd worden, ook geen clubtornooien.
  • Publiek mag niet in alle sporttakken zowel bij trainingen als alle andere oefenvormen.

Per SPORTTAK

• Voetbal, Korfbal & Volleybal:
    • Normale trainingen en wedstrijden mogen georganiseerd worden voor kinderen jonger dan 12 jaar.
    • Trainingen vanaf 12 jaar gebeuren steeds contactloos. Bij trainingen vanaf 12 jaar moet men steeds de 1.5 meter afstand kunnen garanderen, als dit niet kan moet het mondneusmasker op. Wij adviseren voor de trainingen tussen 12 jaar en 18 jaar, te organiseren in kleinere groepen (Vb. 10 jongeren), en de groepen te behouden voor de volgende vier weken.
    • Vanaf 18 jaar mag er contactloos getraind worden (Vb. krachttraining of conditietraining) in groepen van 10 personen met een professionele begeleider. Wanneer de afstand van 1.5 meter niet gegarandeerd kan worden, moet het mondneusmasker op. Wij adviseren om de groepen hetzelfde te houden voor de volgende vier weken. Alle andere trainingen en wedstrijden met volwassenen kunnen NIET doorgaan.
    • Er mag ten alle tijden GEEN PUBLIEK aanwezig zijn, ook geen ouders.
    • De cafetaria volgt het horecaprotocol.

HOE GAAN WE HIER BINNEN RIJKO MEE OM

• alle oefenwedstrijden tot al zeker 25 augustus zijn geschrapt
  • duo tornooi en BBQ wordt geannuleerd
  • trainingen U6 tot U12 kennen een normaal verloop, U6/U8 en U10 zullen wel een week later starten om de capaciteit van de velden tot max50 is beperkt
  • trainingen U14 tot U19 zullen georganiseerd worden volgens de geldende richtlijnen, trainers zijn hiervan op de hoogte
  • spelers +18 zullen de trainingen kunnen hervatten vanaf woensdag 26 augustus
  • mondmaskers +12jaar verplicht totdat we de sportterreinen betreden
  • bij ziektesymptomen komen we NIET sporten
  • aan/afwezigheden registreren in TWIZZIT, voor de contacttracing is het belangrijk dat we weten wie wanneer op de club aanwezig was!
  • kleedkamers en kantine blijven nog gesloten tot 31 augustus
  • 1 toilet is ter uitzondering beschikbaar
  • iedereen ontsmet zijn handen voor en na de training, handgel wordt door de club voorzien
  • ballen worden steeds ontsmet
  • iedereen brengt minimaal 1 gevulde drinkenbus mee, bij warm weer is een extra drinkenbus aangeraden
  • we komen aangekleed naar de training, 10 minuten voor aanvang van de training is voldoende!
  • we volgen ten allen tijde de aangegeven looprichtingen
  • enkel spelers, trainers en verantwoordelijken Rijko toegelaten op de RIJKO accomodatie!
  • competitie U12 tem U19 start gewoon het weekend van 5/6 september
  • competitie kern en gewestelijke start weekend 19/20 september, 2 extra midweekwedstrijden zullen voorzien worden
  • thuiswedstrijden zullen gespeeld worden op zaterdag tussen 09.00uur en 22.00uur, op deze manier hebben we een maximale spreiding van het aantal spelers/trainers/toeschouwers

We zijn er ons terdege van bewust dat dit weer een hele berg is, maar ook deze berg zullen we weer met zijn ALLEN overwinnen.

#togetherforrijkokorfbal#wearerijko#samensterk#keepsafe

Sportieve korfbalgroeten