De laatste strohalm moest vandaag worden genomen om nog een minikansje te hebben voor de top 4 te behalen. Het nieuws dat concurrent vroeger op de dag de boot inging tegen Temse, werd al snel rondverspreid en Rijko putte hier moed uit. Met tegenstander Boeckenberg werd echter het nummer 2 van de huidige stand bekampt, niet gemakkelijk dus...Rijko startte zoals gewoonlijkgoed aan de wedstrijd maar enkele kansen werden niet benut . Aan de andere kant lukte de thuisploeg wel de openingstreffer. Daan stelde echter vrij snel tegen en Rijko groeide minuut per minuut in de wedstrijd. Het was echter alweer de thuisploeg die de 2-1 voorsprong liet aantekenen, wel door een onoplettendheid van onze verdedigers. Boeckenberg, vooral gekend om hun waanzinnig snelle en explosieve heren ( dit werd later duidelijk) had problemen met het hechte blok van Rijko en kon niet in hun favoriete spelletje komen. Stien op stip en Simon met een shot zorgden voor de verdiende 2-3 voorsprong. Het tempo steeg met de minuut maar Rijko bleef vol vertrouwen en overgave spelen. Boeckenberg vocht voor wat het waard was en benutte een snelle doorloper( handelsmerk thuisploeg) zodat de score weer in evenwicht was.  Lenne, vandaag zeer goed bij de les , scoorde op shot en Stien (sterke match) zorgden voorde 3-5 voorsprong. Het was echter alweer het kenmerk dat de thuisploeg deed aanklampen: korte kans door hun pijlsnelle heer. Rusten met een 4-5 voorsprong? Neen dus, Marthe scoorde net voor de pauze de belangrijke 4-6 voorsprong. Enkele supporters van Sikopi waren blijkbaar ook van de partij, een teken dat ze er totaal niet gerust in zijn, niet??

Na de pauze werd de thuisploeg een stuk gretiger en het was aan Rijko om te tonen dat ze uit het juiste hout gesneden zijn .Na een shot van alweer een heer lukte Lenne de 5-7 voorsprong. Beide ploegen gaven elkaar duidelijk geen duimbreed toe waardoor deze wedstrijd er eentje werd waar de spanning er van afspatte. De doelpunten vielen langs beide kanten , en er werd gretig gespeeld .Matthijs, de joker in aanval, wisselde af met Daan in verdediging , een tactische juiste keuze bleek achteraf. Hij scoorde de 8-10 maar Boeckenberg kwam in enkele minuten langszij: 10-10 . Wat een spannende match!! Daan op korte kans en Kaat op doorloper zorgden voor de10-12 voorsprong. Boeckenberg kwam nog dichtbij maar bleef steken op 11-12.

Chapeau Rijko met dit geleverd spel!!!

Met deze fantastische overwinning spelen Sikopi en Rijko in een rechtstreeks duel om een plaats in de kruisfinales. Het zal een wedstrijd vol spanning en adrenaline worden maar zo hebben we ze het liefst.

Knap gedaan Rijko en nu vol trainen voor dé wedstrijd van het jaar!!! De supporters worden volgende zaterdag in volle getalen verwacht om half vier in Sikopi!!!!

Een vrijwillige reporter