Nu het klassement stilletjesaan de juiste verhoudingen weergeeft, kan men hier duidelijk spreken over een heuse topper . Met de buren van Vobako kwam de derde in de stand op bezoek. De vorige wedstrijd, nipt verloren , zat nog in het geheugen en coach Mike pepte zijn helden op om alles te geven deze wedstrijd. De boodschap kwam duidelijk aan en de thuisploeg startte als een komeet: het aantal kansen, netjes bijgehouden door de supporters, waren amper bij te houden. Kans na kans werd genomen maar het balletje wilde er maar niet in. Totdat Nore EINDELIJK de 1-0 en 2-0 liet aantekenen. Ondertussen werd zelfs nog een stip gemist maar Rijko maalde daar totaal niet om.

Vokabo was nergens te bespeuren en onderging het spel met lede ogen. Kansen bleven komen en Jarco scoorde de 3-0 met een typische Jarco-korf. Een vaste volgers weet ondertussen wel wat dit is…

Van een enorme afstand een prachtig shot netjes binnen gooien….

En Vobako, tja, zij wisten het de ganse eerste helft niet, maar toch vanuit het niets scoorden ze tegen vanuit een korte kans. De overgave van de thuisploeg bleef echter zeer duidelijk zichtbaar en het was uitblinker Dieter die de verdiende 4-1 scoorde. Wat speelde hij een voortreffelijke wedstrijd zeg!!!!

Met een verdiend applaus gingen we effe bekomen van dit knappe spel wat Rijko de eerste helft liet zien. Wat een progressie toch van deze ploeg, prachtig om te zien!!!

Vobako had blijkbaar een donderpreek gekregen tijdens de rust want ze kwamen veel feller en gemotiveerder uit de kleedkamer. Ze snelden naar de 4-2 en zelfs de 4-3. Werd dit een ommekeer in de wedstrijd? Rijko herpakte zich weer, domineerde terug het spel en Chiel( ook al met zijn kenmerkende stijl) scoorde de 5-3. Vobako bleef strijden en kwam weer terug  tot 5-4. Een echte topper werd deze wedstrijd !! Rijko etaleerde zijn klasse door de bezoekers op enkele minuten tijd uit tellen door scores van Bo en nog 2x Dieter. De bezoekers zorgden voor de eindscore: een prachtige 8-5 overwinning van onze helden. Vandaag werd duidelijk dat deze ploeg een ongelofelijke progressie doorstaaten dat hard werken loont. Een dikke pluim alweer voor gans het team maar vandaag toch een extra vermelding voor Dieter: niet de allergrootste, maar wat een fighting spirit en wat een overgave!!! We blijven de stand aanvoeren samen met Neerlandia en lopen uit op de nummer 3 Vobako. Met het einde in zicht is het ongemeen spannend in deze reeks .

Volgende week weer knallen tegen Joki!!

Supporters op post.

Een vrijwillige reporter