Met de feestdagen achter de kiezen en de beste wensen voor het nieuwe jaar te hebben gewenst, was het even wennen om terug een ‘ matchke’ korfbal te spelen en te bekijken. In de topleague zal het elke wedstrijd knokken worden om de nodige punten te kunnen bijeenrapen. Zo ook het geval tegen het vinnige Boeckenberg. De thuisploeg begon 2020 met gezonde intenties en nam direct het initiatief. Kaat werkte de eerste van het nieuwe jaar binnen met een shot. Goed begonnen is half gewonnen luidt het spreekwoord maar niets werd minder waar…. De bezoekers , gekend om het snelle spel kort bij de korf schoten direct in de tegenaanval en Rijko stuikte ongezien als een kaartenhuisje in elkaar. Met 4 korven op rij had Boeckenberg direct een kloofje . De thuisploeg moest zich dringend herpakken maar had het moeilijk met zichzelf en met de tegenstander. Matthijs lukte de 2-4 op doorloper maar de bezoekers counterden direct met een doorloper tegen. Lenne op shot, en nogmaals 2x de bezoekers zorgden voor een toch wel teleurstellende 3-7 ruststand. De afwezigheid van Simon en de blessure van Pam zal hier ongetwijfeld ook wel hebben meegespeeld maar hierachter mag men niet schuilen . Met een serieuze peptalk en wat motiverende woorden naar spelers toe begon Rijko vol goede moed aan de tweede helft, maar kreeg snel een lesje in efficientie door de bezoekers: 3-9 . Daan op korte kans scoorde tegen maar Boeckenberg counterde zoals de gehele wedstrijd direct met nog 2 korven. Een afstraffing leek in de maak maar Rijko begon plots te spelen zoals het op zijn best is: intitiatief nemen, druk op de tegenstander en de kansen die er zijn durven nemen. Stien, Kaat en Matthijs hadden plots de weg naar de korf gevonden. De bezoekers prikten nog 1 x tegen alvorens Kaat en Lenne de 10-12 eindscore op het bord zetten . Een jammerlijk verlies dus tegen een tegenstander die meer lef en durf aan de dag bracht dan de thuisploeg.

Nu we terug in de dagelijkse routine verzeilen, zal het voor deze ploeg zaak zijn om lessen te trekken uit deze wedstrijd. Volgende week zondag volle gas tegen Sikopi!!!!!!

Een vrijwillige reporter