GEZOCHT : JEUGDCOÖRDINATOR RIJKO KORFBAL (M/V)

Rijko uit Rijkevorsel is een korfbalvereniging met ruim 350 leden, waarvan 200 jeugdleden.
Onze club is opgericht in 1990 en biedt jong en oud de mogelijkheid tot het spelen van Wedstrijdkorfbal, breedtekorfbal en recreatief korfbal.

De thuiswedstrijden tijdens de veldcompetitie spelen we op sportpark ‘De Sonsheide’ waar we de beschikking hebben over drie kunstgrasvelden. In zaal spelen we in sporthal De Valk.

Ons 1ste team speelt in zowel de veld- als zaalcompetitie in hoofdklasse 1.

Onze jeugdselectieteams spelen op nationaal niveau in hun leeftijdsklasse. De andere teams spelen hun competitie in de breedtesport. Ook recreatief korfballen is mogelijk bij de gezellige recreantengroep.

Naast de korfbalactiviteiten worden het hele jaar door activiteiten georganiseerd voor alle leeftijdsgroepen. Denk hierbij aan de jeugdstage, de jaarlijkse quiz, spaghettifeest, eetfestijn, kubbtornooi, aprilvis -en aardbeientornooi, koppeltornooi…. . Deze activiteiten zijn erg belangrijk voor ons verenigingsgevoel en zorgen voor meer verbondenheid met elkaar.

Om onze sportieve uitbouw te versterken zijn we op zoek naar een jeugdcoördinator.

Jouw eigenschappen :

• Passie voor modern korfbal
  • Positief ingesteld
  • Goed in ondersteunen en begeleiden, niet onderwijzen
  • Laten zien hoe het kan, niet hoe het moet
  • Willen werken aan de optimale ontwikkeling van spelers en trainers

Jeugdcoördinator kan je zien als een schil omheen de totale opleiding

Jouw takenpakket :

• Opstellen en uitwerken opleidingsplan jeugd (2020 – 2026) met aandacht voor missie/visie Rijko korfbal
  • Zorgen dat ieder jeugdteam beschikt over een trainer/coach
  • Begeleiden en ondersteunen jeugdtrainers bij het uitvoeren van het opleidingsplan en het ‘POSITIEF COACHEN’
  • Trimestrieel verslaggeving van de vooropgestelde doelen
  • Evaluatie van spelers in samenspraak met de jeugdtrainers
  • Organiseert jeugdtrainersvergaderingen/opleidingen (3/jaar) en zit deze voor
  • Signaleert de diverse opleidingen bij de jeugdtrainers
  • Stimuleren van jeugdtrainers tot het volgen van cursussen georganiseerd door KKA, KBKB, Sport Vlaanderen,….
  • Afgevaardigde KKA als sportief verantwoordelijke Rijko
  • Intern en extern 1ste aanspreekpunt voor alle jeugdzaken

Wat zijn Rijko’s troeven en waar gaan we voor :

Rijko is een vereniging met een heldere visie. Deze visie is bekend bij al onze leden en alles wat we doen en willen doen, komt voort vanuit deze visie.

• We willen tot de grootste, gezelligste en mooiste korfbalclubs van België behoren.
  • Wij spelen in alle leeftijdscategorieën op het hoogste niveau en ons kernteam behoort tegen 2026 structureel tot de top van de promoleague met 90% eigen opgeleide jeugdspelers
  • De focus bij de jeugd ligt op plezier voor iedereen in het spel, het trainen én talentontwikkeling t.b.v. doorstroming naar de kernteams
  • Wij hebben een professionele accommodatie, waar onze leden in een veilige en gezellige omgeving kunnen sporten en verblijven.
  • Wij blijven een laagdrempelige en moderne vereniging, gedragen door ons allemaal: de vrijwilligers.
  • Wij zijn een (financieel) gezonde club met een transparant beleid.
  • Wij streven ernaar om meer activiteiten aan te bieden dan korfbal alleen: we doen ons best om bij te dragen aan een gezonde samenleving in Rijkevorsel en omstreken.

Ben jij de persoon die we zoeken? Aarzel niet en verstuur je motivatie aan rijko@korfbal.be!